10,000 تومان
  • فروشنده : darsifile

  • کد فایل : 65089
  • فرمت فایل دانلودی : doc
  • تعداد مشاهده : 90

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد حضرت فاطمه س

دانلود تحقیق در مورد حضرت فاطمه (س)

0 90

با دانلود تحقیق در مورد حضرت فاطمه (س) از وبسایت پی دی اف داک در خدمت شما عزیزان هستیم. این تحقیق حضرت فاطمه (س) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم. جهت دانلود تحقیق حضرت فاطمه (س) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حضرت فاطمه (س)  

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل: 12 صفحه

قسمتی از فایل:

فاطمه مظهر جمال و جلال ذات ذوالجلال

 آنچه در پي آمده است گزيده اي است از مباحثي كه در سالهاي گذشته در مجلس عزاداري شهادت حضرت زهرا (س) پيرامون عظمت و شخصيت آن بزرگوار بيان كرده‌ام. اين مكتوب را به پيشگاه نوراني سلالة پاك ايشان، حضرت فاطمه معصومه (س) تقديم مي دارم.

«هركس به معرفتي راستين و حقيقي به مقام شامخ حضرت زهرا دست يابد، ليلة القدر را درك كرده است».1 اين عبارت ترجمان فرمايش امام صادق (ع) است و گوياي عظمت و ارزش والاي بانوي بي همتاي خلقت است. همانگونه كه ليلة القدر براي مردم ناشناخته مانده است، شخصيت حضرت زهرا (س) نيز براي عموم ناشناخته است ولي اين امر مانعي از براي عدم كسب شناخت نسبت به آن حضرت نيست.

آب دريا را اگر نتوان كشيد               هم به قدر تشنگي بايد چشيد

در ادامه پاره اي از فضائل و مناقب حضرت را بيان كرده و به شرح آن ميپردازيم:

  1. خداوند متعادل در سوره مباركه كوثر خطاب به رسول گرامي اسلام چنين فرموده است: «انّا اعطيناك الكوثر؛ اي رسول ما همانا به تو خير و بركت فراوان عطا كرديم»2. در لغت، واژه كوثر به معناي خير كثير آمده است و آن حقيقتي است كه سرچشمه الهي دارد و محدود نيست لذا قابل شمارش نبوده و تا روز قيامت تداوم دارد.

بزرگان اهل تفسير در بيان اين خير كثير كه خداوند به پيامبرش عنايت فرموده است اقوال مختلفي را آورده اند. عالم بزرگوار شيعه مرحوم علامه طباطبايي (ره) در تفسير الميزان، خير كثير را بر اساس آيه آخر اين سوره معنا كرده است. «انّ شانئك هوالابتر؛ بدان كه دشمن تو قطعاً بريده نسل و بي عقب است»3 با توجه به آيه در مي يابيم كه دشمن رسول خدا، بدون نسل و تبار خواهد  بود در حاليكه خداوند به پيامبر خود، كوثر عنايت كرده است يعني حقيقتي كه تداوم بخش نسل رسول خدا تا روز قيامت است و اين حقيقت فاطمه (س) است كه خير كثير و فضل عظيم خداوند است. «و كان فضل الله عليك عظيما.»4

- حضرت امام صادق (ع) در روايتي پيرامون شخصيت حضرت زهرا (س) فرموده اند: «هي الصدّيقة الكبري و علي معرفتها دارت القرون الاولي؛ او صديقه كبري است و قرون و اعصار بر محور معرفت و شناخت نسبت به او دائر است»5


10,000 تومان