از دانش آموزان انتظار میرود که در فرایند آموزش این درس بتوانند با مشاهده تغییرات مواد را بررسی و آنها را در دو دسته شیمیایی و فیزیکی طبقه بندی کنند. همچنین با جمع آوری اطلاعات، درباره تغییرات سریع و کند در زندگی روزمره و دخالت انسان در انجام آنها گزارشی ارائه کنند.
ﺑﺮاى اﻳﺠﺎد اﻧﮕﻴﺰه؛ ﻣﺤﺘﻮاى اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ(کلیپ یا پاورپوینت) که قبلا آماده کرده ایم را ﺑﺎز ﻛﺮده و ﻓﺎﻳﻞ ﺗﺼﻮﻳﺮى ﻛﻮﺗﺎه و ﺟﺬاﺑﻲ را ﻛﻪ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺮ ﺗﻐﻴﻴﺮات و ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ را ﺑﺎ ﺻﺪاﻫﺎﻳﻲ ﻫﻴﺠﺎن ﺑﺨﺶ و ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﭘﺨﺶ ﻣﻲ ﻛنیم. از ﻫﻤﻪ ى داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻲ ﺧﻮاهیم ﻛﻪ ﺑﺎ دﻗﺖ ﺑﻨﮕﺮﻧﺪ و ﺳﭙﺲ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دانش آموزان خواص مواد مختلف را درک کنند.
✅ دانش آموزان تغییر فیزیکی را درک کرده و برای آن مثالی بزند.
✅ دانش آموزان تغییر شیمیایی را درک کرده و برای آن مثالی بزند.
✅ دانش آموزان تغییرات فیزیکی و شیمیایی را که با آنها سر و کار دارند را از هم تشخیص دهند.
✅ دانش آموزان با مشاهده تغییرات، مواد را بررسی کرده و آنها را به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم نماید.