دانلود پیشنهاد ارزشیابی ایجاد علاقه به درس مطالعات اجتماعی در دانش آموزان پایه ششم
دانلود پیشنهاد ارزشیابی ایجاد علاقه به درس مطالعات اجتماعی
در دانش آموزان پایه ششم
فرمت فایل : ورد و قابل ویرایش
شرح مختصرفایل
امروزه وقتی با دقت به رفتار و عملکرد دانش آموزان توجه می کنیم متوجه می شویم دانش آموزان با شور و شوق وارد کلاس درس مطالعات اجتماعی نمی شوند. تلاش دارند بهانه هاي مختلف از کلاس فرار کنند و سعی ندارند از حوادث گذشته مطالبی فراگیرند در کلاس به درس توجهی نمی کنند. تکالیف درسی را به خوبی انجام نمی دهند. نمرات امتحان بیشتر دانش آموزان در سطح قابل قبولي نيست.
این بی علاقگی به درس مطالعات اجتماعی مرا واداشت تا دست به تحقیق در این زمینه بزنم تا علل آن را بیابم در ضمن از مدیر مدرسه و اولیاي محترم که در این کار مرا یاري کردند، تشکر می کنم.
شیوه هاي گرد آوري اطلاعات
الف) مشاهده ب) پرسشنامه ج) مصاحبه د) اسنادي
الف) مشاهده: در مشاهده سعی کردم رفتارهایی را که بیانگر بی علاقگی دانش آموزان به درس مطالعات اجتماعی است را مورد توجه قرار دهم و آنها را ثبت کنم و بعد در پی حل آن بر آیم.
ب) پرسشنامه: در پرسشنامه من سوالات مختلفی را مطرح کردم تا علل این بی علاقگی را در دانش آموزان پیدا کنم و بهتر بتوانم با اقدامات درست به درمان آن بپردازم. پایین بودن سطح آرزوها یکی از عواملی است که باعث بی علاقگی دانش آموزان به تحصیل خصوصاً به درس مطالعات اجتماعی شده است.
ج) مصاحبه: مصاحبه را با والدین و همکاران انجام دادم طی دعوتی که از اولیاي دانش آموزان به مدرسه
است.